Bli medlem

OBS! Innehållet på denna sida gäller enbart medlemskap avséende skytte med krutvapen ute i Kronoparken. Medlemskap för luftskytte hanteras på plats vid träningstillfälle.

Om du är intresserad av att bli medlem, vänligen kontakta styrelsen via e-post:

Sista introduktionstillfället för 2025 är den 4 oktober. Nästa tillfälle efter det sker till våren.
(OBS! Anmälan till styrelsen är obligatorisk för att kunna närvara på rundvandringen.)

Skriv gärna en kort introduktion om dig själv och din skyttebakgrund samt vilken typ av skytte du avser att utöva i föreningen.

Vänligen uppge även följande information:

  • För- och efternamn
  • Personnummer (10 siffror)
  • Telefonnummer
  • Postadress

Den e-postadress du använder för att skicka mailet kommer även att nyttjas vid din medlemsregistrering.

Du är även välkommen att kontakta styrelsen om du har några frågor. Vi uppskattar dock om du först läser igenom Vanliga frågor för att se om din fråga kanske redan har blivit besvarad.

Hur ser processen ut för att bli medlem?

  1. Anmäl ditt intresse till styrelsen (enligt ovan). Du placeras då på vår väntelista. Vi återkopplar alltid med ett svar för att bekräfta detta.
  2. Föreningen håller tillfällen för introduktion/rundvandring några gånger per år. De som står på väntelistan kommer då få en inbjudan//kallelse att delta.
  3. Vid introduktionstillfället kontrolleras den sökandes identitet (medtag id-handling) samt utdrag ur belastningsregistret (VIKTIGT! läs mer om det här). Utan detta kan vi inte slutföra registreringen av ditt medlemskap. Skulle du inte ha fått utdraget i tid kan du ändå delta på introduktionen, men kommer att behöva uppvisa utdraget vid ett senare tillfälle (enligt samtal med introduktionsansvarig). OBS! Kuvertet måste vara oöppnat!
  4. Vi tar en rundvandring på skjutbanan och en genomgång ges av föreningens historia, nuläge samt framtidsplaner. Även information gällande säkerhet vid nyttjande av skjutbanan gås igenom, samt information om föreningens värderingar, struktur, verksamhet etc. Här finns självfallet även möjlighet att ställa eventuella frågor.
  5. Vid slutet av rundvandringen samlas vi i klubbstugan, där vi slutför registreringen av ditt medlemskap i föreningen.
  6. Årsavgiften betalas in via swish. Medlemskapet anses i detta läge vara upprättat och den nya medlemmen har således rätt att börja delta i föreningens verksamhet samt nyttja skjutbanan.
  7. Om den anslutande medlemmen har vapenlicens sen tidigare, och således har möjlighet att nyttja skjutbanan i egen regi, finns möjlighet att lösa ut en nyckel mot en depositionsavgift (500:-, swishas vid utlämning). OBS! Medtag och uppvisa vapenlicensen.
  8. Introduktionen avslutas.
  9. Inom några dagar har den nya medlemmen förts in i medlemsregistret och mottar då ett mail som bekräftelse på att så har skett.
  10. Medlemmen blir även tillagd i föreningens Google-grupp som används för utskick av information. Detta är föreningens viktigaste informationskanal, då den nyttjas för att skicka ut t.ex. inbjudningar till möten, uppmaning om att betala in den årliga medlemsavgiften, kallelse till arbetsdagar etc. Det är således viktigt att medlemmen kommer med i den kanalen så snart som möjligt.
    PS. I det fall att medlemmens e-postadress inte är associerad med ett Google-konto så måste medlemmen acceptera en inbjudan för att bli ansluten till gruppen. Missa inte detta! Kontrollera mailet ni får från google och se om de begär ert godkännande.